Edukacinė išvyka į Molėtus

Gegužės 7 dieną grupė abiejų skyrių mokyklos mokinių kartu su mokytojomis Žydrina Macijauskiene, Edita Endruliene, bei gimnazijos skyriaus vedėja Laima Žemguliene vyko į edukacinę išvyką Molėtuose, kurios tikslas — skatinti mokinių mokymosi motyvaciją, sudominti fizikos ir etikos mokomaisiais dalykais, plėsti savo akiratį ir pasaulėvaizdį, ugdyti kalbos, elgesio ir bendravimo kultūrą.

Lietuvos etnokosmologijos muziejuje per požeminę galeriją, tarsi mitologinio medžio šaknis, kilome aukštyn. Penkiose salėse susipažinome su skirtingais žmogaus bei žmonijos ryšiais su Kosminiu pasauliu (senieji etniniai ryšiai, pasaulio matavimai, kalendoriai, astronomija, kosmonautika, nežemiškos gyvybės paieška, mūsų civilizacijos ateities galimybės). Ekskursijos vadovas padėjo geriau pajausti Etnokosmologijos muziejaus unikalumą, ryšių su Kosminiu pasauliu įvairovę. Etnokosmologijos muziejuje lankytojai gali susipažinti su istoriniais ir etnografiniais eksponatais, atspindinčiais žmonių pažiūras į dangų ir pasaulį. Mokinius itin sudomino kalendorius „Tėviškės metai“, kurį gidas labai išsamiai pristatė, pabrėždamas jo aktualumą ir šiomis dienomis.

Pamatėme pačių įvairiausių Visatos vaizdų, nuo išryškinančių mūsų planetos unikalumą, iki tolimiausių galaktikų. Po to kilome į apžvalgos aikštelę 30 metrų aukštyje. Iš čia galėjome pasigėrėti įspūdingais vaizdais: Labanoro girios panorama, net šešiais ežerais. Po ekskursijos pasivaikščiojome po muziejaus lauko ekspoziciją, pasigrožėjome gėlynais, aplankėme kalendorinį akmenų ratą.

Astronomijos observatorijoje susipažinome su Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, dangaus pažinimo raida, teleskopais, nuostabaus grožio spalvotomis planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis. Buvo pademonstruotas 165 cm skersmens teleskopas – didžiausias mokslinės paskirties įrenginys Šiaurės Europoje.