Kelias į save per spalvas, muziką, kvapą…

Kelias į save per spalvas, muziką, kvapą…

Ar pagalvojate, kad  naujosios technologijos kasdien srautais mums siunčia informaciją, kurią vos spėjame talpinti savo galvose? Gal todėl vis mažiau laiko lieka savęs pažinimui?  O juk savęs pažinimas yra vertinga studija, į kurią būtina investuoti savo laiką. Pirmomis spalio mėn. savaitėmis profesijos mokytojos Viktorija Šepetienė ir  Edita Endrulienė kvietė mokinius prasmingai investuoti savo laiką: piešti fraktalus, atrasti  kvapus, klausyti relaksacinės muzikos.

Mokiniai, piešdami fraktalus, susipažino su jų  piešimo esme, atsiradimo istorija ir plačiomis galimybėmis saviugdai.  Pats žodis „fraktalas“ skamba moksliškai, negirdėtai.  Iš tiesų terminas „fraktalas“ kilęs iš lotyniško žodžio fractus, reiškiančio „sudarytas iš dalių“, ir yra naudojamas tiek matematikoje, tiek ir įvardinant mus supančius reiškinius. Fraktalinės formos (chaotiškai besikartojančios formos, sudarančios tam tikrą tvarką) yra visur aplinkui mus – tai ir debesys, ir kalnagūbrių viršūnės, ir gėlių žiedlapiai, ir jūros bangos, ir medžių lapuose atsikartojanti paties medžio forma ir dar daug kitų.  Norint išmokti piešti fraktalus, nereikia ypatingų sugebėjimų –  tuo gali užsiimti bet kokio amžiaus ir gabumų žmonės. Jei turite noro, piešimo popieriaus, juodą rašiklį ir spalvotų pieštukų, galite kibti į darbą. Tai atpalaiduojantis būdas geriau pažinti save, lavinti intuiciją, skatinti vidinį kūrybiškumą.

Fizinės, emocinės bei vidinės harmonijos mokiniai siekė kurdami individualius kvapus. Susipažino su natūraliais kvapais iš viso pasaulio, sužinojo jų savybes bei naudą.  Juk kvapų terapija nuo seno taikoma ne tik dėl estetinio, bet ir dėl gydomojo ar raminamojo poveikio. Rinkdamiesi kvapą sau, atspindime tam tikrą emociją, charakterį. Kodėl to nesuteikti ir namų aplinkai?  Pasinėrę į paieškas bei kvapnią improvizaciją mokiniai ieškojo tarpusavyje tinkančių derinių, aromatų skambesio ir kiekvienas susikūrė  savo namų kvapą.

Atsipalaiduoti, pailsėti, užsiimti dailės terapija, klausytis raminančios muzikos mokiniai galėjo relaksacijos kambaryje.

Siekiant užtikrinti mokinių saugumą šiuo sudėtingu laikotarpiu, veiklos buvo vykdomos mažose grupelėse, laikantis grupių izoliavimo principų, dėvint apsaugos priemones. Srautų valdymu ir saugumo užtikrinimu rūpinosi mokytojos Loreta Liekienė ir Birutė Šveikauskienė.

Savo  kūrybinius gebėjimus mokiniai atskleis ir kartu su  mokytojomis Renata Meile bei Žydrina Macijauskiene kurdami video „Maži dideli džiaugsmai“ , kurį būtinai pamatysite. O kol laukiame video, kviečiame  apžiūrėti mokinių sukurtus fraktalus  Paslaugų ir turizmo skyriaus antro aukšto foje.

Tikimės, kad šios veiklos paskatino mokinius skirti didesnį dėmesį sau, savęs pažinimui, asmenybės tobulinimui, kūrybinei saviraiškai.